Rehberlik kişinin bir bütün olarak gelişmesini ve kendisini tanımasını hedeflemektedir.
Rehberlik kişinin bir bütün olarak gelişmesini ve kendisini tanımasını hedeflemektedir.
Rehberlik servisi öğrencilerimizle problem odaklı değil,gelişimsel rehberlik modeli temelli çalışmalar planlamaktadır.Öğrenciler sadece bir yönüyle değil bütünüyle gözlenmektedir.
Rehberlik servisi , öğrencilere ;
-Duygusal gelişim
-Zihinsel gelişim
-Dil gelişimi
-Ahlâki gelişim
-Fiziksel gelişim
gibi gelişim alanlarının tümünü dikkate alarak yaklaşır.
Rehberlik derslerinde sınıf düzeylerine uygun olarak aynı amaç doğrultusunda farklı etkinlikler yapılmaktadır. Öğrencilere ihtiyaçları doğrultusunda seminerler verilmektedir.
Yine öğrenci ihtiyacına göre bireysel ya da grup rehberliğiyle gelişime katkı sağlanmaktadır.
Unutmamalıyız ki Rehber Öğretmenin elinde Sihirli Değnek yoktur ve problem çözmez.Rehber Öğretmen çözüm sürecine yardımcı olur , gerektiğinde yol gösterir ya da yönlendirme yapar.
Kişi kendi problemini kendi çözebilecek kapasitededir.Ancak çözüm sürecinde destek gerekebilir.